Dziś jest:
Niedziela, 17 października 2021

"Nasze życie jest tym, czym czynią je nasze myśli" Marek Aureliusz

Komentarze: 44
Wyświetleń: 3345x | Ocen: 19

Oceń: 2/5
Średnia ocena: 5/5


Pon, 20 wrz 2021 06:03   
Autor: FN, źródło: FN   

NEAPOL: POWTÓRZYŁ SIĘ CUD KRWI ŚW. JANUAREGO

Arcybiskup Domenico Battaglia, obecny 19 września b.r. w katedrze w Neapolu, potwierdził, że przechowywana w relikwiarzu krew św. Januarego, przeszła w postać płynną. Jest to tzw. cud św. Januarego, który zdarza się kilka razy do roku.




19 września był dniem, który w kalendarzu kościelnym poświęcony jest św. Januaremu. W katedrze w Neapolu, gdzie przechowywane są relikwie świętego, od rana zbierali się tego dnia wierni, w oczekiwaniu na cud św. Januarego. Polega on na zamianie grudek krwi męczennika (pod taką postacią relikwie widoczne są niemal przez cały rok) na formę płynną. Do takich przemian dochodzi regularnie kilka razy w roku.

Krew patrona Neapolu stała się płynna 19 września o godz. 10.01 - informuje strona Youmedia, a obecny był przy tym zdarzeniu, potwierdzając go, arcybiskup Domenico Battaglia.





- W niedzielę krew św. Januarego przechowywana w ampułce w katedrze pod wezwaniem tego świętego w Neapolu stała się płynna - ogłosił arcybiskup Domenic Battaglia. Zgodnie z tradycją, cud powtarza się od kilkuset lat.

19 września obchodzony jest dzień św. Januarego, w rocznicę jego męczeńskiej śmierci w 305 r. Od setek lat tego dnia krew należąca do patrona Neapolu staje się płynna. Cud nie jest oficjalnie uznawany przez Kościół katolicki, ale jest bardzo uroczyście celebrowany w Neapolu, którego św. January jest patronem.

W niedzielę krew znowu się upłynniła, arcybiskup poinformował o tym wiernych punktualnie o godz. 10. "Dziękujemy Panu za ten dar, za ten znak tak ważny dla naszej wspólnoty" - powiedział

"Wspaniale jest gromadzić się wokół tego ołtarza w celu celebracji Eucharystii życia i proszenia o wstawiennictwo św. Januarego, byśmy kochali coraz bardziej życie i Ewangelię. Nie zawsze nam się to udaje, bo życie naznaczone jest słabościami i kruchością" - zaznaczył. To była pierwsza uroczystość w dzień św. Januarego, jaką odprawiał abp Battaglia mianowany w lutym ubiegłego roku - poinformowała telewizja Rai News.

Wierni w tym roku prosili świętego o to, by pomógł im "przezwyciężyć pandemię". Podczas uroczystości 16 grudnia ub.r. nie doszło do cudu, co dla neapolitańczyków oznaczało zapowiedź nieszczęścia.

"Cud krwi" ma miejsce trzy razy w roku – 19 września (w dniu męczeńskiej śmierci św. Januarego – przyp. red.), w pierwszą niedzielę maja oraz 16 grudnia. Cud polega na rozpuszczeniu się przechowywanej w ampułkach zakrzepłej krwi żyjącego na przełomie wieków III i IV biskupa i męczennika. Jest on uznawany za zapowiedź pomyślności dla Neapolu i jego mieszkańców.

Komentarze: 44
Wyświetleń: 3345x | Ocen: 19

Oceń: 2/5
Średnia ocena: 5/5


Pon, 20 wrz 2021 06:03   
Autor: FN, źródło: FN   


Komentarze (44)
Poniżej znajduje się lista komentarzy.
1 2

Pt, 24 wrz 2021 13:44 | brak oceny

-relatysta | Załogant

Nie wiem jaką funkcję pełni moderator dopuszczający komentarze do publikacji, ale jeśli obrażanie i "wrzaski" są dopuszczane to marnie to świadczy o jakości Fundacji.

Rozwiń odpowiedzi (2)

Sob, 25 wrz 2021 16:59 | ocena: + 1

John-316 | Załogant

@-relatysta, ignoruj fanatyka. ma problem z sobą i tutaj wyładowuje frustracje. Pozdrawiam serdecznie

Wt, 28 wrz 2021 05:24 | ocena: -1

Ruban | Załogant

@-relatysta, Pamiętaj ćwoku, że kto sieje wiatr ten zbiera burzę. Nie prowokuj swoimi wpisami do agresji.
Pamiętaj, że są ludzie na tym świecie, którzy nie pozwolą sobie w kaszę dmuchać.
Zachowujesz się jak przedszkolak, który prowokuje silniejszego od siebie, a jak dostanie po nosie to leci do "Pani" ze skargą -"plosie Pani, a Jasiu sie bije".

Czw, 23 wrz 2021 19:25 | brak oceny

Livvi_33 | Załogant

"Cud" który wydarza się prawie z zegarkiem w ręku trzy razy do roku?...

Śr, 22 wrz 2021 08:24 | ocena: + 2

lilka123 | Załogant

https://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/papiez-franciszek-wprowadza-segregacje-sanitarna-w-watykanie
No to wyszło szydło z worka.
Chrystus otwierał szeroko drzwi chorym i potrzebującym, a Franciszek zamyka im drzwi przed nosem. Czyżby Namiestnik Chrystusa rzeczywiście okazał się Namiestnikiem samego Belzebuba?

Rozwiń odpowiedzi (1)

Pon, 27 wrz 2021 01:44 | ocena: + 2

adrenalina123 | Załogant

Cały ten świat jest zakłamany i obłudny, a ta szczepionkowe paranoja służąca zniewalania ludzi to jeden wielki ucisk i sprawdzanie na ile ciemny lud sobie pozwoli. To co się dzieje na świecie przechodzi już ludzkie pojęcie. Papież apeluje żeby się szczepić, a ludzie którzy stracili bliskich po tej szczepionce ma chyba w poważaniu, i jeszcze sam ludzi segreguje. Jaja. Szkoda, że papież zamiast gadać o segregacji sanitarnej w Watykanie, nie zaapeluje z tego swojego okienka do policji Francuskiej i Australijskiej i wielu innych, żeby przestali bić ludzi na ulicach, i zabierać im wolność i godność. Też mi papież, a myślałam kiedyś, chociaż od dawna nie wierzę w Boga i Chrystusa, że to całkiem spoko papież, ale coś mylić się jest rzeczą ludzką @lilka123,

Rozwiń odpowiedzi (1)

Pon, 27 wrz 2021 05:46 | ocena: + 1

lilka123 | Załogant

@adrenalina123, też byłam niegdyś pod ogromnym wrażeniem tego papieża. Przybrał imię Franciszek (imię skromnego świętego), założył czarne zwykłe buty (chyba na znak solidarności z ubogimi?).
Tymczasem ten "papa", który tak bardzo "gardzi" bogactwem, co rusz całuje ręce miliarderom. Co trzeba mieć w głowie, żeby uczestniczyć w spotkaniach, którym przewodniczy Linn Rotchild (chyba jakoś tak się pisze),serdeczna przyjaciółeczka nie kogo innego jak samej Hilary Clinton, która to umoczona jest po uszy w aferę bodajże PizzaGate?
Jakiś pisarz, gdzieś(obiło mi się o uszy) opisał Franusia, jako strasznego intryganta,plotkarza, który w Watykanie czuje się jak ryba w wodzie, bo w knuciu podobno nie ma sobie równych.

Rozwiń odpowiedzi (1)

Wt, 28 wrz 2021 08:34 | ocena: + 1

adrenalina123 | Załogant

Nikomu już nie można ufać w dzisiejszych czasach, ale żeby papież który tyle mówi o miłości do bliźniego, o szacunku, a dzięki ludzi na lepszych i gorszych. I te jego kontakty z tymi ludźmi.... Też tak uważam, o Pizza Gate też czytałam dużo, a ile jeszcze człowiek nie wie. Tylko co z tej wiedzy, jak nazwa Cię foliarzem, nawiedzoną i o, rozmawiaj z ludźmi co mają zakute pały i wierzą tylko w TV. Watykan to też od zawsze była zgnilizna. Całe te religie wszystkie nic dobrego nie niosą, tylko przemoc, wojny, ucisk. Co to jest żeby w moim kraju ksiądz mi mówił co ja mogę a co nie? Sami mają pedofilie w kościele, dzieci gwałcą, a mnie będą straszyć, że za homoseksualizm do piekła pójdę. Jaja jak berety. Zakłamani katole pełni nienawiści do drugiego człowieka. A gdzie ich miłość do bliźniego? Biblii i pisma świętego nie znają nawet, ale wierzą. Ja nie wierzę a znam lepiej od nich. Hipokryci. @lilka123,

Wt, 21 wrz 2021 16:55 | brak oceny

Ruban | Załogant

Tu macie b ciekawy film na ten temat:
https://www.youtube.com/watch?v=JGMQ9da6gzc

Wt, 21 wrz 2021 14:38 | ocena: + 4

arturu | Załogant

Pytanie gdzie jest haczyk, i kto tam kłamie?

Wt, 21 wrz 2021 13:10 | brak oceny

sidhartha | Załogant

no cóż, ludzie nie wierzą w cuda :)
większość niby wierzy w niebo pośmiertne, ale uwierzyć np.w moce parapsychiczne np.telekineza czy LD to już niekoniecznie, a są dowody że cuda istnieją, ja nie mam z tym problemu, bo jestem człowiekiem niekonwencjonalnym, i sam widziałem kilka razy UFO.
co do tego cudu się nie wypowiem.

Wt, 21 wrz 2021 08:02 | ocena: + 1

Ruban | Załogant

Ciąg dalszy:
Inną hipotezą na temat powstania wizerunku jest hipoteza wyładowania koronowego, czyli wyładowania elektrycznego poprzez powstającą w wyniku różnicy potencjałów plazmę w powietrzu. Teoria ta była po raz pierwszy postulowana w latach 80-tych, pierwsze eksperymenty przeprowadził Oswald Scheurmann. A w ciągu ostatnich 20 lat oryginalne eksperymenty Scheurmanna rozwinął Fanti. Próby naświetlania kawałków płótna za pomocą kuli plazmowej dały obiecujące rezultaty co do mikroskopowych własności uzyskanych w ten sposób obrazów: uzyskano zabarwienia włókien o cechach podobnych do tych z Całunu [G. Fanti, F. Lattarulo, O. Scheurmann, Body Image Formation Hypothesis based on Corona Discharge, Third Dallas International Conference On the Shroud of Turin, Dallas 2005, link; G. Fanti, Can a Corona Discharge Explain the Body Image of the Turin Shroud?, Journal of Imaging Science and Technology, Volume 54, Number 2, March 2010, pp. 20508-1-20508-11(11)]. Problemem jest jednak odwzorowanie wizerunku całego ciała (przedniej i tylnej strony -Fanti zakłada iż boki były odizolowane od płótna poprzez rozłożone wokół ciała stałe grudy wonności pogrzebowych) na płótnie. Eksperymenty na pomniejszonych modelach dawały mniej satysfakcjonujące rezultaty, obraz był wyraźnie zniekształcony [Fanti, G., Lattarulo F., Pesavento G., Experimental results using corona discharge to attempt to reproduce the Turin Shroud Image, SHS Web of Conferences 15 00003 (2015) link]. Aby zminimalizować efekt zniekształceń, potrzebne są dodatkowe studia nad tym, jak dokładnie tkanina owijała ciało, by określić jaki kształt, zakładając hipotezę wyładowania koronowego, pozwoliłby uzyskać wizerunek w obecnej postaci [Campion, R., Fanti G., Reverse engineering to study the Turin-Shroud Body-image formation, preprint, wciąż jeszcze bez recenzji, link]. Jak widać, wszystko jak zwykle obija się o bardzo dokładny dobór odpowiednich wartości parametrów, fine tuning wydaje się w przypadku każdej z teorii na temat wizerunku z Całunu niezbędny. Zagadką jest również, skąd miałaby się wziąć energia potrzebna do wyładowania koronowego, spekulowano co prawda o piorunach kulistych, lub o trzęsieniu ziemi, jakie wg Ewangelii Mateusza (Mt 28,2) miało miejsce w poranek Zmartwychwstania. Prawdę mówiąc -nie wiemy. A problem powstania wizerunku na Całunie Turyńskim jest wciąż problemem otwartym.

Rozwiń odpowiedzi (1)

Wt, 21 wrz 2021 17:45 | ocena: + 1

-relatysta | Załogant

@Ruban, Jak na razie prawdziwe datowanie -C14- wyklucza "chrystusowy wiek" Całunu. Cała reszta to spekulacje.

Rozwiń odpowiedzi (4)

Wt, 21 wrz 2021 19:49 | ocena: -1

Ruban | Załogant

@-relatysta, Bzdura !!!!!
Nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz. To datowanie już dawno zostało podważone.
Okazało się, że w próbce pobranej do badań była wpleciona tkanina bawełniana, którą cerowano ubytki na brzegach Całunu głównie w XIX w. - dlatego taki wynik.
No cóż na przestrzeni dziejów 'opiekunowie" płótna odkrawali jego kawałki przekazując je jako relikwie (pewnie nie za darmo).

Wt, 21 wrz 2021 20:10 | ocena: + 1

Ruban | Załogant

@-relatysta, Oczywiście masz rację w średniowieczu takie lasery można był dostać na każdym jarmarku.
Przeczytaj sobie artkuł i nie ośmieszaj się - tam masz odnośniki do prac NAUKOWYCH na ten temat.
Tu link do całości artykułu:
https://www.apologetyka.info/ateizm/nowe-badania-caunu-turynskiego-recenzja,1327.htm

Śr, 22 wrz 2021 06:41 | brak oceny

Ruban | Załogant

@-relatysta, Bzdura !!!
Już od 20 lat wiadomo, ze to datowanie było błędne. Pobrano próbkę z wplecioną łatą z bawełny z XIX wieku.
Nie czytałeś artykułu oczywiście bezmózgowe profesorki nic nie wiedzą i na niczym się nie znają, ale wielki Relatysta wie najlepiej !!!!
Oczywiście masz rację w średniowieczu na każdym jarmarku można było kupić takie lasery żeby podrobić podobiznę Jezusa.

https://www.youtube.com/watch?v=JGMQ9da6gzc

Rozwiń odpowiedzi (1)

Czw, 23 wrz 2021 17:53 | brak oceny

-relatysta | Załogant

@Ruban, Fanatyzm, nie upoważnia nikogo do krzyków i obrażania inaczej myślących.
Nie widziałem Twej reakcji przy artykułach o innych grobach Jezusa czy jego historyczności.
Fundacja porusza różne tematy czasem nawzajem się wykluczające, ale takie jest jej założenie. Nauka ma zawsze być krytyczna i mówić - sprawdzam.
Dlatego też jedni cały czas dążą do podważenia tezy autentyczności Całunu, a inni desperacko chcą ją poprzeć najbardziej wiarygodnymi argumentami z możliwych. Sęk w tym, że nauki się nie oszuka.
Dla pogłębienia tematu polecam https://archeologiakozera.wordpress.com/tag/metoda-datowania-izotopowego-c14/

Rozwiń odpowiedzi (1)

Sob, 25 wrz 2021 12:22 | ocena: + 1

John-316 | Załogant

@-relatysta, nie kop się z koniem. On ma jakieś kompleksy. Ignoruj go, to chory człowiek.

Śr, 22 wrz 2021 07:15 | ocena: + 3

rafael1 | Załogant

@-relatysta, Co do C-14 tez zanotowalo spektakularne wtopy przy badaniach innych rzeczy.
Calun nie zostal ( raczej) namalowany.Zawsze pozostaje jakis procent niepewnosci jezeli chcemy uczciwie patrzec na sprawy. Dlaczego uwazam ze nie zostal namalowany?.
Z bliska nie widac nic tak wiec malarz ( tworca) musialby malowac z odleglosci 2 m a to daje szanse na niedoskonalosci i wykrycie ich.
Moim zdaniem pozostaje jedna opcja alternatywna. Ktos odwzorowal smierc na niewinnym czlowieku i zawinal go w calun pogrzebowy.
Podobno i te metode sprawdzano.

Rozwiń odpowiedzi (3)

Czw, 23 wrz 2021 09:11 | brak oceny

Ruban | Załogant

@rafael1, Gdybyś przeczytał artykuł to wiedziałbyś, że ten wizerunek na 100% nie mógł być namalowany.
To przekracza ludzkie możliwości.

Czw, 23 wrz 2021 18:17 | ocena: + 1

-relatysta | Załogant

@rafael1, "Wizerunek nie jest odbiciem skomplikowanej, trójwymiarowej bryły takiej jak ciało człowieka, gdyż przeczy temu brak fałd, które niechybnie powstają, kiedy owija się płótnem trójwymiarową bryłę. Ponieważ całunowy wizerunek wykazuje zależność, że im bliżej domniemanego ciała znajdowało się płótno, tym wizerunek jest intensywniejszy, fałdy płótna powinny być widoczne jako lokalne osłabienia/wzmocnienia wizerunku biegnące wzdłuż nich. Fałdy powstają zwykle w okolicy nosa oraz mniej więcej symetrycznie w górnych narożnikach twarzy, a wizerunek takich deformacji nie wykazuje, chociaż powinien."

Rozwiń odpowiedzi (2)

Pt, 24 wrz 2021 12:05 | ocena: -4

Ruban | Załogant

@-relatysta, Cymbale nie masz zielonego pojęcia na temat grafiki komputerowej i możliwości matematyki w tym względzie. Nie wypowiadaj się na tematy o których NIE MASZ ZIELONEGO POJĘCIA.
Zobacz sobie film !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - może coś zrozumiesz:
https://www.youtube.com/watch?v=JGMQ9da6gzc

Pt, 24 wrz 2021 12:28 | ocena: -3

Ruban | Załogant

@-relatysta, Jeszcze jedno !!
Nauka XXI w. NIE MA ZIELONEGO POJĘCIA W JAKI SPOSÓB powstał wizerunek. Podejrzewa się, że był to efekt odziaływania jakiegoś pola (nie znamy takiego pola). Dlatego próbujemy uzyskać podobny efekt metodami, które zna nauka - czyli laserem. Oczywiście wizerunek nie powstał przy użyciu lasera.
Rzeczywiście na płótnie nie ma miejsc gdzie powiedzmy płótno złożone lokalnie i w takim miejscu nie powinno być odbicia. To pole być może "wyrównało, rozciągnęło takie nierówności" i wszelkie takie zgięcia np. pod dużym ciśnieniem.
Jeszcze raz powtarzam nauka XXI w. nie jest w stanie powiedzieć jak powstał wizerunek !!!!!
Dlatego wszelki gdybanie nie ma sensu dopóki nie wyjaśnimy jak powstał wizerunek !!!!!!!!!!

Pt, 24 wrz 2021 13:53 | ocena: + 1

-relatysta | Załogant

@rafael1, Przedstawiam Ci materiał o możliwych i nieznanych technikach malarskich słynnego Leonarda. Nikt nie analizuje jak on nanosił farby bez śladów pędzla na płótno, a są spekulacje że całun to jego robota. Data by się zgadzała.
https://youtu.be/bbOIYM6MjuY

Rozwiń odpowiedzi (1)

Pt, 24 wrz 2021 16:20 | ocena: + 1

rafael1 | Załogant

@-relatysta, zapytam jezeli mogę.Czy widziałeś kiedys Całun na żywe oczy, czy mogłeś spędzić przy nim pare godzin. Bo ja tak.
Zaciekle walczysz z czymś czego nie widziałeś.Czy to wymaga jakiegoś komentarza.Nie ,lata zycia Leonardo nie zgadzają się z datowaniem C14.Da Vinci 1452-1519.
C-14 1260 -1390.
Często powołujesz się na wiedzę i rozum .Skozystaj .

Rozwiń odpowiedzi (1)

Pt, 24 wrz 2021 19:46 | brak oceny

-relatysta | Załogant

@rafael1, Ja z niczym nie walczę. Nie widziałem całunu tak jak nie widziałem piramid czy Puma Punkum. Czytam/oglądam wykładów mądrzejszych od siebie, nie wybieram faktów jak tu niektórzy. Analizy szczegółowych opisów śladów na całunie, oglądałem z dwadzieścia lat temu, wtedy był prawdziwy bum na ten temat - ezoteryka kwitła. Byłem prawie przekonany o jego autentyczności. Po czasie zaczęły pojawiać się inne wytłumaczenia i wątpliwości. Jestem w zawieszeniu niepewności, dopóki kościół nie dopuści do dalszych badań, tak jak z krwią w flakonie, to ludzie będą się kłócić, obrażać, dzielić...
Czy tak powinno być, wiara i tylko wiara bez żadnej możliwości dyskusji?

Rozwiń odpowiedzi (1)

Sob, 25 wrz 2021 07:59 | ocena: + 1

rafael1 | Załogant

@-relatysta, nie odbieram Tobie prawa do dociekan nawet jak nie masz bezposredniego kontaktu z jakas rzecza.Co jednak da sie zauwazyc z entuzjasty calunu stales sie jego zajadlym wrogiem co tez nie jest dobre.Walczac z potworami uwazaj zebys sam nie stal sie potworem, to w kontekscie Twojej walki z kosciolem. Nie jestem katotalibem mowie od razu zwracam tylko uwage ze Twoj boj przerodzil sie w nienawisc a to droga na skroty.
powracajac do Calunu jezeli naciagasz datowanie C14 i zycie Leonarda pod swoja wlasna teorie to rozumiem ze bierzesz pod uwage ze datowanie nie bylo wlasciwe.A skoro przesuwasz lata do narodzin Leonarda to dlaczego nie mozesz przesunac lat do zycia Jezusa?pewnie powiesz ale moje przesuniecie to tylko kilka dekad a nie kilka wiekow.
A jak to wszystko ma sie do wiesznosci? ta roznica w jedna i druga strone jest niczym.

Rozwiń odpowiedzi (1)

Nie, 26 wrz 2021 21:27 | ocena: + 1

-relatysta | Załogant

@rafael1, Co do DaVinci to masz rację, doczytałem się właśnie że pierwsze publiczne "pokazanie się" całunu odbyło się jeszcze przed narodzinami Leonarda.
PS. Czy to że jestem faktycznie antyklerykałem, zmienia mój stosunek do zjawisk niewyjaśnionych, tajemnic świata i takich tam... Przeciwnie, brnę w "duchowość" bo zbyt dużo tam tajemnic i niewiadomych. A wiara i dogmaty to zwykła kula u nogi.

Rozwiń odpowiedzi (1)

Nie, 26 wrz 2021 22:09 | ocena: + 1

rafael1 | Załogant

@-relatysta, kazda religia to business I to fakt niezaprzeczalny.
Idź swoją drogo bo to jedyna słuszna droga dla Ciebie.Kazdy powinien szukac po swojemu znając swoje leki i demony.

Wt, 21 wrz 2021 08:01 | brak oceny

Ruban | Załogant

Ciąg dalszy artykułu:
Dalej Jaworski omawia teorie dotyczące powstania wizerunku na Całunie. Hipotezy postulujące czysto naturalny sposób powstania wizerunku pod wpływem wydostających się z ciała oparów (waporografia Paula Vignona, a także wysunięta 100 lat później przez Raymonda Rogersa hipoteza reakcji Maillarda) nie są zgodne z obecną naszą wiedzą o własnościach chemicznych i fizycznych wizerunku (w przypadku hipotezy Rogersa problemem jest chociażby brak potwierdzenia, iż na powierzchni Całunu znajduje się skrobia, z którą miały reagować amoniak i związki azotowe wydobywające się z ciała). A tym bardziej nie są zgodne twierdzenia, że Całun jest fałszerstwem średniowiecznego artysty, stworzonym za pomocą dostępnych ówcześnie barwników, jak twierdzili sceptycy (m.in. McCrone, Freeman czy Garlaschelli), ignorując znane naukowe fakty.

Najchętniej obecnie przyjmowana teorią jest ta, iż wizerunek na Całunie powstał pod wpływem promieniowania elektromagnetycznego. Tylko jakiego? W 2019 r. wizerunek twarzy z Całunu próbowano odtworzyć, naświetlając tkaninę punkt po punkcie (na podstawie skomputeryzowanego zdjęcia twarzy z Całunu) impulsowym (impuls trwał 400 fs — femtosekund tj. 10-15 s) laserem podczerwonym (długość fali 1030 nm). Uzyskano co prawda dokładny wizerunek, jednak badania mikroskopowe włókien pokazały, że uległy one całkowitemu stopieniu [C. Donnet, J. Granier, G. Vergé, Y. Bleu, S. Reynaud, and F. Vocanson, "2D reproduction of the face on the Turin Shroud by infrared femtosecond pulse laser processing," Applied Optics 58, 2158-2165 (2019)]. Lepsze wyniki dały prace Paolo di Lazzaro z zespołem. Używali oni impulsowych laserów ekscymerowych, emitujących krótkie (rzędu kilkudziesięciu nanosekund tj. 10-9 s, a więc niemal milion razy dłuższych niż w przypadku lasera podczerwonego) impulsy w nadfiolecie (ok. 300 nm, porównywalne z grubością zabarwienia na włóknach z Całunu, co pokazuje, że ważny jest nie tylko czas naświetlania, ale również, a może przede wszystkim długość fali elektromagnetycznej oddziałującej z włóknami). Po wielu próbach z różnymi ustawieniami parametrów udało im się w końcu uzyskać zabarwienie o cechach zbliżonych do tego na włóknach Całunu -jednak tylko w przypadku niektórych poddanych działaniu impulsu laserowego włókien. Minimalne odchylenie od optymalnych parametrów powodowało dużo głębsze wnikanie impulsu w głąb włókien i całych nitek, niż to obserwujemy na Całunie. Sumaryczna zaś ilość energii potrzebna do wytworzenia wizerunku odpowiadałaby laserowi o mocy 34 bilonów watów, dużo ponad dzisiejsze możliwości techniczne [G. Baldacchini, P. Di Lazzaro, D. Murra, and G. Fanti, "Coloring linens with excimer lasers to simulate the body image of the Turin Shroud," Applied Optics 47, 1278-1285 (2008); P. Di Lazzaro, D. Murra, E. Nichelatti, A. Santoni, and G. Baldacchini, "Superficial and Shroud-like coloration of linen by short laser pulses in the vacuum ultraviolet," Applied Optics 51, 8567-8578 (2012)].

Wt, 21 wrz 2021 07:55 | brak oceny

Ruban | Załogant

Część trzecia książki poświęcona jest wizerunkowi ciała widocznemu na Całunie, i zagadce jego powstania. Jaworski opisuje więc na początku tej części własności wizerunku, a zwłaszcza jego niezwykłą powierzchowność (opierając się na doskonałym podsumowaniu Fanti G., Botella J.A., Di Lazzaro P., Heimburger T., Schneider R., Svensson N., Microscopic and Macroscopic Characteristics of the Shroud of Turin Image Superficiality, Journal of Imaging Science and Technology, Volume 54, No 4, Lipiec 2010, str. 40201-1-40201-8(8), link). Wizerunek na Całunie znajduje się tylko górnej powierzchni nitek tworzących Całun, sięga nie głębiej niż druga, trzecia warstwa włókien, z których zbudowane są nitki. A na samych tych włóknach tworzy cieniutka zabarwioną warstwę dookoła włókna, w najbardziej zewnętrznych jej warstwach. Grubość tej warstwy wynosi zaledwie ok. 200 nm, co jest porównywalne z grubością ściany komórkowej komórki lnu. Żółty kolor tej warstwy jest taki sam na całej powierzchni włókna, a włókna zabarwione i niezabarwione potrafią leżeć obok siebie (tzw. prążkowanie). Dalej mamy dyskusję problemu chemicznej natury wizerunku, jakie substancje i procesy chemiczne mogły utworzyć zabarwioną warstwę na włóknach Całunu? Uważa się że przyczyna jej powstania jest podobna do procesu naturalnego starzenia się włókien lnu, jednak wciąż nie potrafimy dokładnie opisać jak ten proces w przypadku Całunu przebiegał. Zazwyczaj przyjmuje się, że za powstanie wizerunku odpowiedzialne są bliżej nieokreślone reakcje degradacji celulozy. Jaworski zwraca jednak uwagę na to, iż inicjatorem tychże reakcji może nie być wcale sama celuloza, lecz inne związki obecne w ścianie komórkowej komórek lnu: hemicelulozy, albo pektyny (a może jednak skrobia?). Na obecnym etapie wciąż tego nie wiemy.

Dalej Jaworski omawia teorie dotyczące powstania wizerunku na Całunie. Hipotezy postulujące czysto naturalny sposób powstania wizerunku pod wpływem wydostających się z ciała oparów (waporografia Paula Vignona, a także wysunięta 100 lat później przez Raymonda Rogersa hipoteza reakcji Maillarda) nie są zgodne z obecną naszą wiedzą o własnościach chemicznych i fizycznych wizerunku (w przypadku hipotezy Rogersa problemem jest chociażby brak potwierdzenia, iż na powierzchni Całunu znajduje się skrobia, z którą miały reagować amoniak i związki azotowe wydobywające się z ciała). A tym bardziej nie są zgodne twierdzenia, że Całun jest fałszerstwem średniowiecznego artysty, stworzonym za pomocą dostępnych ówcześnie barwników, jak twierdzili sceptycy (m.in. McCrone, Freeman czy Garlaschelli), ignorując znane naukowe fakty.

Najchętniej obecnie przyjmowana teorią jest ta, iż wizerunek na Całunie powstał pod wpływem promieniowania elektromagnetycznego. Tylko jakiego? W 2019 r. wizerunek twarzy z Całunu próbowano odtworzyć, naświetlając tkaninę punkt po punkcie (na podstawie skomputeryzowanego zdjęcia twarzy z Całunu) impulsowym (impuls trwał 400 fs — femtosekund tj. 10-15 s) laserem podczerwonym (długoś

Pon, 20 wrz 2021 17:34 | ocena: + 2

ABe11 | Załogant

Płyn tiksotropowy?

Wyświetl według: Chronologicznie Ocena
w kolejności: rosnąco malejąco

STRONA
1 2
* Informujemy, iż treści zamieszczane w komentarzach, lub innych rubrykach, w których internauta może dodać swój wpis nie są stanowiskiem Fundacji Nautilus i nie stanowią one odzwierciedlenia naszych poglądów, upodobań bądź sympatii. Fundacja Nautilus nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez Użytkowników.

Aby dodać komentarz, zaloguj się.
szukaj:  

Wejście na pokład

Zapamiętaj mnie

Wiadomość z okrętu Nautilus

16 października: // 20 listopada w czeskiej Pradze prezentacja FN 'UFO - nowe spojrzenie' [...]

UFO24

więcej na: emilcin.com

Śr, 6 paź 2021 03:44 | Droga Fundacjo, chciałbym tylko zameldowac ze od jakiegos czasu widuje nocą UFO na niebie... mój chłopak również widzial.. mówiąc dokładnie widzialam  świetlisty obiekt który przemieszczał się nienaturalnie, po czym stał w miejscu i zmienial nienaturalnie położenie, dosłownie momentami skakał po niebie aż zniknął w Chmurach.  Piszę do was dlatego, że być może macie więcej meldunków. Miejscowośc Mannheim Baden Württemberg. Pozdrawiam

Artykułem interesują się

Poniżej lista Załogantów, których zainteresował ten artykuł. Możesz kliknąć na nazwę Załoganta, aby się z nim skontaktować.

Dziennik Pokładowy

Wtorek, 10 sierpnia 2021 | Historia występu tzw. „badaczy UFO” w nieistniejącym od wielu lat programie „Rozmowy w Toku” pokazuje wiele aspektów czegoś, z czym spotykam się od wielu lat, co mnie zaskoczyło i wprawiło w bezgraniczne zdumienie. Z upływem lat przekonuję się, że jest to niestety typowo rodzima przypadłość oparta na wszystkich ciemnych demonach polskiej duszy: zawiści, zazdrości, kompleksach...

czytaj dalej

FILM FN

TAJEMNICA UFO Z ARCHIWUM FN - dla naszych czeskich kolegów, 2021

archiwum filmów

Archiwalne audycje FN

Playlista:

rozwiń playlistę




Właściwe, pełne archiwum audycji w przygotowaniu...
Będzie dostępne już wkrótce!

Poleć znajomemu

Poleć nasz serwis swojemu znajomemu. Podaj emaila znajomego, a zostanie wysłane do niego zaproszenie.

Najnowsze w serwisie

Wyświetl: Działy Chronologicznie | Max:

Najnowsze artykuły:

Najnowsze w XXI Piętro:

Najnowsze w FN24:

Najnowsze Pytania do FN:

Ostatnie porady w Szalupie Ratunkowej:

Najnowsze w Dzienniku Pokładowym:

Najnowsze recenzje:

Najnowsze w KAJUTA ZAŁOGI: OKRĘT NAUTILUS - pokład on-line:

Najnowsze w KAJUTA ZAŁOGI: Projekt Messing - najnowsze informacje:

Najnowsze w KAJUTA ZAŁOGI: PROJEKTY FUNDACJI NAUTILUS:

Informacja dotycząca cookies: Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu logowania i utrzymywania sesji Użytkownika. Jeśli już zapoznałeś się z tą informacją, kliknij tutaj, aby ją zamknąć.