Dziś jest:
Niedziela, 6 grudnia 2020

Nie siła wiatru, lecz umysłu uczyniła go tym, czym dziś jest.  
Georg Christoph Lichtenberg

FN 24
WIADOMOŚCI OD NASZYCH CZYTELNIKÓW
Wyślij do nas wiadomość - kliknij, aby rozwinąć formularz


Zachowamy Twoje dane tylko do naszej wiadomości, chyba że wyraźnie napiszesz, że zezwalasz na ich opublikowanie. Adres email do wysyłania newsa do działu "FN 24": nautilus@nautilus.org.pl

Twoje imię i nazwisko lub pseudonim

Twój email lub telefon

Treść wiadomości

Zabezpieczenie przeciw-botowe

Ilość UFO na obrazie





NIE MYŚLCIE, ŻE JEST TO KOLEJNA GRYPA... TEN WIRUS TO ZABÓJCA! - dramatyczny list z Włoch
Pt, 13 mar 2020 17:37 | komentarze: 28 czytany: 4836x

Zabrakło i solidarności, i koordynacji. Smutna lekcja, której nie zapomnimy. Kiedy minie zaraza, nic nie będzie tak jak wcześniej. Unia musi się dogłębnie zreformować - pisze Gianluca Di Feo, wicenaczelny dziennika "La Repubblica".

Maski, gumowe rękawiczki i plastikowe okulary. To są pierwsze rzeczy, o które Włochy poprosiły Europę – o pomoc potrzebną do wzniesienia najprostszej bariery przeciw koronawirusowi. Nie dostały odpowiedzi. A Francja i Niemcy wręcz zabroniły eksportu.

Jasne, Bruksela pozwoliła rządowi włoskiemu na naruszenie limitów długu publicznego, aby podtrzymać gospodarkę zdewastowaną przez epidemię. Jasne, Ursula von der Leyen powiedziała: „Wszyscy jesteśmy Włochami”. A jednak...




Koronawirus jak zwykła grypa? Niestety nie

Może znajdzie się jeszcze ktoś, kto uważa, że COVID-19 to „zaledwie mocniejsza wersja grypy”. Nie, to jest zabójca. Rozprzestrzenia się szybko, niszczy płuca. Najpierw ludzi starszych. Liczba ofiar rośnie. Całe pokolenie może zostać zmiecione, a podstawa gospodarki podkopana.

Podjęliśmy środki zaradcze bez precedensu w najnowszej historii Zachodu. Wszyscy Włosi muszą zostać w domu, pozamykano sklepy i restauracje. Życie zostało wywrócone do góry nogami.



Widzieliście obrazy wyludnionego Mediolanu, pustych ulic Rzymu. Mniej wiecie o walce, którą prowadzą szpitale na północy Włoch przytłoczone liczbą chorych.
Połowa zakażonych musi być leczona w szpitalach, jeden na dziesięciu musi być na intensywnej terapii, podłączony do respiratora. Opór można kontynuować, tylko tworząc nowe oddziały dla zakażonych, rzucając tam nowy personel i sprzęt. To walka z czasem: szukanie setek nowych miejsc dla pacjentów, zanim epidemia zbierze większe żniwo. Szczęściem w tej tragedii jest to, że wirus zaatakował Lombardię, która ma najlepszy system opieki zdrowotnej w kraju. Ale pozostaliśmy sami, z Unii nie przybył choćby jeden lekarz, choćby jedna maska, żaden szpital polowy.

Unia nawala w tym kryzysie

Dlaczego Europa ze swoim aparatem administracyjnym i technicznym nie zrobiła nic, by zapobiec epidemii, by koordynować walkę? Każdy kraj działa na własną rękę, a skutek jest taki, że to, co się dzieje we Włoszech, niebawem może się wydarzyć we Francji czy w Niemczech. Chcieliśmy wspólnych rozwiązań – tych zabrakło.

Dlaczego Europa natychmiast nie wdrożyła w życie planu produkcji podstawowych rzeczy, takich jak maski i rękawiczki, oraz urządzeń, które w Chinach okazały się skuteczną bronią? Teraz wszyscy poszukują respiratorów i odzieży ochronnej, mimo że potencjał przemysłowy Unii mógł w miesiąc wyprodukować niezbędne zapasy. Dla Włochów, dla wszystkich. Nic z tego.
Pomoc gospodarcza będzie niezbędna jutro, dzisiaj walczymy o powstrzymanie upadku naszego społeczeństwa. Teraz lekarstwa są ważniejsze niż biznes. I wiemy, że bez szpitali, które są w stanie przyjmować chorych, panika zwiększy chaos, rujnując rynki.

W tej sytuacji Unia okazuje się odległa od problemów obywateli – unika podjęcia interwencji. Zabrakło i solidarności, i koordynacji. Smutna lekcja, której nie zapomnimy. Kiedy minie zaraza, nic nie będzie tak jak wcześniej. Unia musi się dogłębnie zreformować, począwszy od pochylenia się nad potrzebami ludzi. W przeciwnym razie nic nie zdoła jej obronić przed ksenofobicznym populizmem, który z wirusa czyni potężną broń polityczną, by zadać ostateczny cios.

tłum. Bartosz Hlebowicz

Tekst ukazuje się jednocześnie w siedmiu dziennikach europejskich należących razem z „Wyborczą” do sojuszu LENA


Przecież "zwykła grypa zabija więcej osób"... po co gadać o zwykłej, sezonowej chorobie i robić z igły widły?!!! Ten wirus to śmiech na sali... Ani nie spowoduje żadnego kryzysu gospodarczego, ani nie jest groźny dla ludzi bardziej, niż lekkie pokasływanie dziecka po jesiennych chłodach... po co o nim pisać znowu? Zwykła grypka i nic więcej... Nie macie lepszych tematów?! Po co straszyć ludzi? Lepiej nie pisać o tym wcale albo mało... nie róbcie paniki z niczego! - w komentarzach pod tekstami wszystkich polskich portali ukazywały się tysiące tego typu komentarzy przeróżnej maści specjalistów od grypy, która "jest bardziej groźna niż ta medialna wydmuszka z Wuhan". One w znacznej mierze znikły w ostatnich 48 godzinach, kiedy najważniejszy indeks Warszawskiej GPW spadł najbardziej w swojej historii. Pamiętacie kryzys bankowy z 2008 roku i potężny kryzys na świecie? Wszystko wskazuje na to, że tamten czas był prawie żartem wobec tego, co w tej chwili staje się na świecie.


Polecamy także najnowszy wpis w Dzienniku Pokładowym okrętu Nautilus, który został dodany 13 marca 2020.

https://www.nautilus.org.pl/dziennik,191,13-marca-2020--strach--swiat-w-cieniu-pandemii--wpis-w-dzienniku.html



Komentarze (28)
Poniżej znajduje się lista komentarzy.

Nie, 15 mar 2020 07:26 | brak oceny

abizjana74 | Załogant

Pan Jackowski nie szuka sensacji jak te wszystkie internetowe Nautilusy, Zagórskie i inne Geryle wieszczące niezliczone końce Świata.

" Z danych Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego- Państwowego Zakładu Higieny w sezonie 2018/2019 na grypę zachorowało tylko i aż 3 692 199 osób - co jest wynikiem o 18 proc. niższym niż rok wcześniej. Niestety sezon kończy się również smutnymi statystykami wskazującymi, że aż dla 143 pacjentów wirus grypy okazał się śmiertelny"


3 trupy koronawirus VS grypa 143 trupy.

Rozwiń odpowiedzi (1)

Nie, 15 mar 2020 11:51 | brak oceny

rafael1 | Załogant

@abizjana74, matematyka na niskim poziomie celująca ale nie taka matematyka ma tu zastosowanie.

Sob, 14 mar 2020 20:45 | ocena: + 1

kruszon | Załogant

Skąd nagle taki rozdźwięk między Jackowskim a FN?
https://www.youtube.com/watch?v=ujg0zu-uN9c

Sob, 14 mar 2020 13:33 | ocena: + 2

abizjana74 | Załogant

Wystarczyło tylko w grudniu 2019 roku wstrzymać loty do, i z Chin. Pytanie tylko po co, skoro średnio inteligentny rezus w zoo doskonale wie, że za dwa latka będą wciskali szczepionki i zarobią na tym gównie krocie !! a,że przy okazji zejdzie parę tysięcy ludzi, to taki nic nie znaczący szczegół. Nie udało się ze świńską grypą, sars, mers, to teraz się uda. Trzeba zarabiać szmal, to cecha tej zjeb...anej planety - wiecznie nieobecny gospodarz znowu zaspał.

Pt, 13 mar 2020 14:27 | ocena: + 1

EwT5@s | Załogant

Dlaczego tworzy się sztucznie wirusy,a potem opatentowuje?Aby zarabiać krocie na produkcji szczepionek?To,że umierają ludzie to tylko taki "drobiazg"!Kasa się liczy i jak tu mówić o rozwoju duchowości?

Pt, 13 mar 2020 11:12 | ocena: -1

Mario2571 | Załogant

Pozwolę tu sobie całkowicie nie zgodzić się ze stanowiskiem Fundacji , oraz samego kapitana , zaprezentowanymi w powyższym artykule i w dzisiejszym wpisie w Dzienniku Pokładowym. Osobiście reprezentuję pogląd że cały ten korona wirus to tylko szerzenie paniki i robienie z igieł , - wideł. Na stronach Nautilusa często widnieją apokaliptyczne przepowiednie i ten wirus tylko wpisuje się w ten ton. Do niedawna Nautilus straszył brakiem wody ,przeludnieniem ,smogiem , ocieplaniem klimatu , klęską klimatyczną , a teraz doszedł wirus. A tak na marginesie z miesiąc temu czytałem tu , że tylko w Polsce na skutek smogu umiera 45ooo ludzi rocznie . A więc te 4500 tys zgonów spowodowanych koronawirusem w skali całego świata to na razie mały pikuś. Żeby uświadomić sobie skalę zagrożenia najlepiej posługiwać się liczbami , porównaniami i statystyką . Jak na razie ( do dzisiaj ) koronawirus spowodował na całej Ziemi niecałe 5 tys zgonów . Przy czym umierają w zdecydowanej większości osoby starsze , obciążone dodatkowymi chorobami , które i tak by umarły jak nie na koronawirus to na menigokoki , pneumokoki , wirus grypy czy z powodu całej litani innych wirusów i bakterii. Tak to jest ,że gdy ma się powyżej 60 lat i dodatkowe choroby , to trzeba na coś umrzeć. Bardzo pocieszające zaś jest to, że np. w przeciwieństwie do grypy hiszpanki z przed 100-u lat nie umierają ludzie młodzi a wśród dzieci chyba jeszcze nie było przypadku zgonu. Generalnie starsi , schorowani ludzie umierają bezpośrednio albo na sepsę , albo na zapalenie płuc, - I choć wcześniej chorują na nowotwory , niewydolność serca to najczęściej w akcie zgonu wpisuje się właśnie sepsę lub inne stany zapalne. I korona wirus jedynie jest dodatkiem do tej całej grupy szpitalnych wirusów i bakterii wywołujących zgony osłabionych , schorowanych ludzi. Warto jeszcze np. tą liczbę niecałych 5 tys zgonów od początku epidemii zestawić z innymi liczbami . I tak malaria od tysięcy lat powoduje o wiele więcej zgonów , - rocznie około 2 mln ludzi umiera na malarię , to daje ponad 5 tys zgonów tyle że, dziennie . Pospolita grypa zabija rocznie pół miliona ludzi na Ziemi tj . prawie 1500 osób dziennie. A mimo to , choć te statystyki są znane od dawna , do tej pory nikt z powodu grypy czy malari nie panikował. Do tego widać już że w Chinach ( gdzie zaczął się korona wirus ) epidemia jest w odwrocie. Ostatniego dnia odnotowano pojedyncze przypadki nowych zachorowań. Widać też że tam gdzie teraz jest ciepło , - Afryka , Ameryka płd , Australia , - wirus też się nie szerzy. Są tam pojedyncze przypadki , ale generalnie nie ma tam epidemii. Zdaje się to sugerować że wirus nie lubi ciepła i gdy słońce przygrzeje koronawirus podobnie jak grypa czy zwykłe anginy czy przeziębienia , - ustąpi także w Europie. A już pisanie , że koronawirus trwale uszkadza płuca , to zwykłe szerzenie paniki i Fake News-ów . Po pierwsze , jeszcze jest słabo przebadany , a po drugie płuca mają niezwykłą zdolność do regeneracji .

Rozwiń odpowiedzi (5)

Pt, 13 mar 2020 12:50 | ocena: + 3

Arkturianin222 | Załogant

@Mario2571, Ty na prawdę wierzysz w to co piszesz? I jeszcze obrażasz wszystkich wokoło, którzy prawdę piszą! Ten wirus został wytworzony syntetycznie w laboratorium, nie ma na niego lekarstwa i wkrótce opanuje cały świat. Czy od czasów wojennych były w Europie podjęte tak drastyczne ograniczenia dla ludności??? Zastanów się na drugi raz pięć razy, zanim ponownie cokolwiek napiszesz. Właśnie takie myślenie jak Ty prezentujesz [młodzi ludzie na kwarantannie zamiast siedzieć w domu, to balowali na imprezach rozprzestrzeniając chorobę na wszelkie możliwe sposoby] było powodem tej apokaliptycznej sytuacji jaka obecnie panuje we Włoszech- pozamykane wszystko za wyjątkiem głównych sklepów spożywczych i aptek- od czasów II wojny światowej taka sytuacja nie miała miejsca!

Rozwiń odpowiedzi (2)

Pt, 13 mar 2020 13:28 | ocena: -3

Mario2571 | Załogant

@Arkturianin222, Po pierwsze , w którym miejscu w swoim wpisie obraziłem ciebie lub kogokolwiek ??? No chyba że , prezentowanie swojego poglądu , niezgodnego z twoim, jest dla ciebie obraźliwe . Po drugie , - skąd wiesz ,że wirus został wytworzony syntetycznie ??? Według mnie to kolejna teoria spiskowa , taka jak Chemtralse.

Nie, 15 mar 2020 07:29 | brak oceny

abizjana74 | Załogant

@Arkturianin222, sklepy z klepkami mózgowymi są otwarte - jak jutro wstaniesz,to dokup sobie parę.

Pt, 13 mar 2020 13:01 | ocena: + 6

Tellus | Załogant

@Mario2571, Synku, ile masz lat, że z takim brakiem empatii piszesz o starszym pokoleniu? Niestety ale mylisz się. To nie jest epidemia "medialna". To jest prawdziwe zagrożenie dla świata. Ten wirus jest inny i ww. wyliczanki tego nie zmienią. Z powodu wieku jestem z grupie zagrożonej, a chcę jeszcze trochę pożyć. Czy Twoim zdaniem nie zasługuję na to. Mnie nie jest szkoda?

Rozwiń odpowiedzi (2)

Pt, 13 mar 2020 14:05 | ocena: -3

Mario2571 | Załogant

@Tellus, Po pierwsze , nie synku , bo ja do Ciebie nie używam takich zwrotów , mam ponad 50 lat i z racji wieku też jestem w pokoleniu , które już należy do tych bardziej zagrożonych . Po drugie prezentowanie oczywistych faktów , nie wynika z braku empatii do starszego pokolenia. Korona wirus zabija głównie ludzi starszych i jest to fakt naukowo statystyczny , i mówienie że jest inaczej byłoby pisaniem nieprawdy niezależnie czy chcesz czy nie chcesz jeszcze trochę pożyć. Wreszcie po trzecie i najważniejsze ,piszesz że ja się mylę , - być może masz rację . Nie śmiałbym twierdzić, że wiem najlepiej i moje poglądy są niepodważalne i ostateczne. Tyle że w przypadku koronawirusa , weryfikacja kto ma rację , będzie dosyć szybka . Myślę że najpóźniej do tegorocznych wakacji albo nastąpi ( jak prognozuje Nautilus ) apokalipsa , miliony , albo i miliardy trupów i upadek cywilizacji , Albo jak mi się wydaje , - gdy nadejdzie wiosna , zrobi się ciepło , wirus przestanie być problemem. Albo raczej będzie takim samym problemem , jak już poznane wirusy i bakterie. W tym przypadku ( koronawirusa ) szybko będzie wiadome kto ma rację . Nie trzeba będzie czekać 15-u albo i więcej lat na tzw ocieplenie klimatu i apokalipsę z tego wynikającą , nie trzeba będzie czekać nie wiadomo ile na skutki przeludnienia . W tym przypadku do wakacji będzie w 100 proc oczywiste i bezdyskusyjne kto ma rację , czy ja , czy ty i Nautilus.

Sob, 14 mar 2020 15:01 | brak oceny

sidhartha | Załogant

żeby było jasne:koronawirus może zrobić spustoszenie na świecie ale zachęcam do myślenia i rozsądku.
choć może i dobrze że pojawił się ten wirus bo przynajmniej coś się dzieję ciekawego na świecie.co do laboratorium dobre sobie.
ale może jestem debilem ;p

Pt, 13 mar 2020 13:24 | ocena: + 5

Einstein | Załogant

@Mario2571, Człowieku nie pisz tak więcej, bo nie wiesz co piszesz! Młodzi ludzie czytając tak nieodpowiedzialne [najłagodniej ujmując] wpisy jak ty prezentujesz, to rzeczywiście potraktują przerwę w nauce jako "koronoferie" i będzie tragedia w państwiei! Umrze przez to wiele starszych ludzi!!!

Sob, 14 mar 2020 09:49 | ocena: -1

sedarpl | Załogant

@Mario2571,
Brawo, jeden z niewielu głosów rozsądku.
W skali całej populacji - efekt działania wirusa nie będzie miał niemal żadnego znaczenia.
Natomiast efekt medialny a co za tym idzie psychologiczny oraz w przełożeni na różne dziedziny życia (np. indeksy giełdowe), niestety sieje spustoszenie.
Dlaczego?
Zachęcam do myślenia.
Dlaczego?
Bo inaczej pozostaną emocje, brak logiki.
Dlaczego?
:-)

Sob, 14 mar 2020 14:29 | ocena: -2

sidhartha | Załogant

czy wam naprawdę już odbiło?ten cały koronawirus nie istnieje.ten cały szum medialny jest po to by powstrzymać dalszy rozwój duchowy ludzkości(który postępuje i siły zła tego nie chcą)
jeszcze jedno:to wszystko niebawem umilknie kiedy ludzkość wejdzie na 72 poziom rozwoju.

Pt, 13 mar 2020 10:51 | ocena: + 3

magdakowalska48 | Załogant

to nie wirus zabija a strach i myslenie zyczeniowe. Jak powiedzial Jezus "wedlug wiary twojej sie stanie"

Rozwiń odpowiedzi (1)

Pt, 13 mar 2020 16:52 | brak oceny

Kepos | Załogant

@magdakowalska48, wiara, a zatem i modlitwa bez interwencji Aniołów są tylko takim placebo.

Rozwiń odpowiedzi (1)

Wt, 17 mar 2020 19:06 | ocena: + 1

magdakowalska48 | Załogant

@Kepos, szkoda tylko ze anioly istnieja tylko dla chrzescijan

Rozwiń odpowiedzi (1)

Śr, 18 mar 2020 11:38 | ocena: -1

Kepos | Załogant

@magdakowalska48, nie znasz struktur tego świata !

Pt, 13 mar 2020 10:44 | brak oceny

boolean | Załogant

Włochy grają w karty...? https://i.redd.it/04ty2r85t3e41.jpg

Pt, 13 mar 2020 09:59 | ocena: + 7

Odyseusz A | Załogant

UE już dawno przestała istnieć pozostały idee bez realizacji i własny interes każdego państwa ! Praktycznie jesteśmy w okresie rozpadu UE ! Spełnia się złe życzenie ,,Obyś żył w ciekawych czasach " !!!!!!! Dla giętkich umysłów -Nostradamus przewidział 500 lat temu powstanie stacji kosmicznej Alfa jak i rozpad UE w tym wyjście W.Brytanii dla ,,reszty " warto ,,zgasić światło " nic ich nie przekona a media pomogą im wierzyć ale w bajki.

Pt, 13 mar 2020 09:24 | ocena: -2

sidhartha | Załogant

my tu gadu-gadu a niebawem obcy przylecą do nas xD
nie robię sobie jaj.wojna nie wybuchnie.
kiedy będzie objawienie obcych?nie wiem ale wkrótce.
na pewno w tym roku

Rozwiń odpowiedzi (2)

Pt, 13 mar 2020 10:50 | ocena: + 1

magdakowalska48 | Załogant

@sidhartha, obcy nie przyleca bo juz od dawna tu sa. wojny nie bedzie bo jaki pasozyt chce sie pozbyc zywiciela? objawienie obcych jest od dawna. wystarczy szukac

Rozwiń odpowiedzi (2)

Sob, 14 mar 2020 13:34 | ocena: + 2

abizjana74 | Załogant

@magdakowalska48, trzeba doić lusz.

Sob, 14 mar 2020 14:35 | ocena: -2

sidhartha | Załogant

@magdakowalska48, przylecą przylecą marionetko systemu.
nie nie jest od dawna,choć faktycznie obcy obserwują ludzkość, ale
do oficjalnego objawienia jeszcze Nie doszło.

Rozwiń odpowiedzi (1)

Wt, 17 mar 2020 19:07 | brak oceny

magdakowalska48 | Załogant

@sidhartha, XDDDDDD czlowieku. jak ty malo wiesz. a myslisz ze kto zarzadza systemem? ludzki debil jeden z drugim? XDDDD do oficjalnego nie doszlo i nie dojdzie bo ludzkosc to rak. obcy nie tyle obserwuja co steruja. to jak ze szczurami labolatoryjnymi. naukowcy nie tylko obserwuja ale i steruja nimi

Sob, 14 mar 2020 14:38 | ocena: -1

sidhartha | Załogant

@sidhartha, w sumie obcy z z 4 negatywnej gęstości chyba wiedzą o planach pozytywnych obcych i dlatego stworzyli tego koronawirusa.

Pt, 13 mar 2020 08:53 | ocena: + 3

najsampierw | Załogant

Mam nadzieję, że fundacja odwołała wszystkie wykłady i spotkania. Nie chciałbym, aby wam się stała jakaś krzywda. Może jakiś livestream odnośnie tej sytuacji?

Wyświetl według: Chronologicznie Ocena
w kolejności: rosnąco malejąco

* Informujemy, iż treści zamieszczane w komentarzach, lub innych rubrykach, w których internauta może dodać swój wpis nie są stanowiskiem Fundacji Nautilus i nie stanowią one odzwierciedlenia naszych poglądów, upodobań bądź sympatii. Fundacja Nautilus nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez Użytkowników.

Aby dodać komentarz, zaloguj się.
szukaj:  

Wejście na pokład

Zapamiętaj mnie

Wiadomość z okrętu Nautilus

Z  POCZTY DO FN: [...] Witam FN! Jeśli chodzi o detonacje ładunków nuklearnych przez Koreę Północną co się nie podoba USA to podejrzewam że tu pasuje historia z pogranicza - oddaj to moje..  Przyczyna jest prosta - kończy się materiał rozszczepialny na Ziemi do którego USA wystawia swoje żądania a Kim Dzong Un się po prostu bawi jak dziecko i wyładowuje swój arsenał. A oddać nie chce - woli zdetonować go w bunkrach i górach.. Gdy się skończy materiał rozszczepialny to wojna nuklearna...

UFO24

więcej na: emilcin.com

Czw, 26 lis 2020 03:00 | Witam, 23.11.2020 nad Białołęką na wysokości osiedla Regaty był widoczny bardzo duży obiekt tuż nad chmurami. Obiekt widziała moja partnerka oraz jeszcze jeden sąsiad podczas spaceru z psami.Jak na razie odnalazłem jeszcze jedną osobę która widziała ten obiekt 15 min później już szybko lecący. Wstępnie oceniamy że obiekt mógł mieć kilkaset metrów długości. Był bardzo dużyProszę popytajcie czy ktoś na Białołęce 23.11.2020 koło godziny 23.15 czegoś nie widział.

Dziennik Pokładowy

Czwartek, 15 października 2020 | Koronawirus kryje w sobie wiele tajemnic i ukrytych przed nawet najlepszymi laboratoriami na świecie niespodzianek, które właśnie wywracają znany nam świat do góry nogami. Proces wielkiej przemiany zaczął się śmiesznie, wręcz zabawnie – ot, jakiś śmieszny wirus z Chin, co to zabija tylko starców, a resztę traktuje „bezobjawowo”. Ale to nie jest takie proste.

czytaj dalej

FILM FN

KORONAWIRUS - bestialskie polowania i zjadanie dzikich zwierząt kluczem do zrozumienia tajemnicy pandemii koronawirusa

archiwum filmów

Archiwalne audycje FN

Playlista:

rozwiń playlistę




Właściwe, pełne archiwum audycji w przygotowaniu...
Będzie dostępne już wkrótce!

Poleć znajomemu

Poleć nasz serwis swojemu znajomemu. Podaj emaila znajomego, a zostanie wysłane do niego zaproszenie.

Najnowsze w serwisie

Wyświetl: Działy Chronologicznie | Max:

Najnowsze artykuły:

Najnowsze w XXI Piętro:

Najnowsze w FN24:

Najnowsze Pytania do FN:

Ostatnie porady w Szalupie Ratunkowej:

Najnowsze w Dzienniku Pokładowym:

Najnowsze recenzje:

Najnowsze w KAJUTA ZAŁOGI: OKRĘT NAUTILUS - pokład on-line:

Najnowsze w KAJUTA ZAŁOGI: Projekt Messing - najnowsze informacje:

Najnowsze w KAJUTA ZAŁOGI: PROJEKTY FUNDACJI NAUTILUS:

Informacja dotycząca cookies: Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu logowania i utrzymywania sesji Użytkownika. Jeśli już zapoznałeś się z tą informacją, kliknij tutaj, aby ją zamknąć.