Dziś jest:
Sobota, 5 grudnia 2020

To nie jest przypadek, że znaczna część osób na świecie zajmujących się UFO to piloci.
Dr JJ. Allen Hynek (1910 – 1986)

Komentarze: 120
Wyświetleń: 58749x | Ocen: 37

Oceń: 2/5
Średnia ocena: 5/5


Nie, 27 lis 2016 01:52   
Autor: FN, źródło: FN   

MANDELA EFFECT DOWODEM NA INGERENCJĘ 'PODRÓŻNIKÓW W CZASIE' W NASZĄ RZECZYWISTOŚĆ?

Na samym początku wyjaśnijmy jedną rzecz - w natłoku przeróżnych informacji nigdy wcześniej nie słyszeliśmy o czymś, co wyraźnie w Stanach Zjednoczonych jest istnym szaleństwem, a co nazywa się tajemniczym i trochę niezrozumiałym określeniem "Mandela Effect" (efekt Mandeli). Na czym on polega? Poniżej e-mail, który przyszedł do naszej redakcji kilka godzin temu.




From: Grzegorz [dane do wiad. FN]
Sent: Saturday, November 26, 2016 8:50 PM
To: Fundacja Nautilus <nautilus@nautilus.org.pl>
Subject: Re: Mandela Effect

Wiem, że wśród Załogi Nautilusa są fani Gwiezdnych Wojen dlatego ciekawi mnie Wasze spojrzenie chociażby na jeden przytoczony przykład ME dotyczący Darth Vader'a i tego słynnego cytatu "Luke I am your father", który w naszej rzeczywistości już nie istnieje :) Co do próby wytłumaczenia tego zjawiska, to sporo osób twierdzi, że za tymi manipulacjami czasoprzestrzennymi stoi CERN i ich kwantowe komputery, które rzekomo są w stanie zmieniać naszą historię.

Z kolei tutaj: https://www.buzzfeed.com/christopherhudspeth/crazy-examples-of-the-mandela-effect-that-will-make-you-ques

autor we wstępie przytoczył hipotezę mówiącą, że być może to podróżnicy w czasie są odpowiedzialni za te zmiany i że to oni cofnęli się w przeszłość wprowadzając drobne zmiany w znanej nam historii :) Ta druga teoria mogłaby znaleźć pewne części wspólne ze zbliżającą się dyskusją, która ma odbyć się 6 grudnia na łamach Nautilusa na temat: "Ludzie z przyszłości mają przesłanie dla współczesnej ludzkości", nieprawdaż ? :)


Mandela Effect

Od jakiegoś czasu śledzę tematykę związaną z tzw. Efektem Mandeli. Zjawisko to zakłada dość fantastyczny, jak mogłoby się z początku wydawać scenariusz. Chodzi bowiem o to, że wiele osób uważa, iż od pewnego momentu, ludzkość na naszej planecie znalazła się w innym (równoległym?) wszechświecie. Dowodem na tę jakże nieprawdopodobną tezę miałyby być słynne motywy ze świata przemysłu, filmu, muzyki (znane logotypy, kultowe cytaty, fragmenty utworów muzycznych itp.), które obecnie według wielu osób wyglądają nieco inaczej w porównaniu do tego, co zostało zakodowane w naszej pamięci.

Podam parę przykładów dla lepszego zobrazowania tego zjawiska:

1. Na przykład słynny cytat z filmu Star Wars, który szczerze mówiąc przekonał mnie do tego fenomenu. Chodzi o pamiętną scenę, kiedy to Dart Vader powiedział do Luke Skywalker'a "Luke I am your father". No właśnie w tym tkwi problem, gdyż tego cytatu w filmie już nie usłyszymy. Obecna wersja to "No, I am your father":



Co ciekawe powyższy filmik, który został zuploadowany na platformę youtube w roku 2007, został zatytułowany "Star Wars - Luke I am your father" czyli zawiera taką wersję cytatu, jaką pamięta większość osób (w tym ja).

2. Cytat z filmu Forrest Gump - "Life is like a box of chocolate". To wersja cytatu, którą pamięta większość z nas. Obecnie już jej w filmie nie usłyszymy. Teraz w filmie usłyszymy jak Tom Hanks wypowiada "Life WAS like a box of chocolate". Według wielu osób IS zostało podmienione na WAS.



Podobnie jak w poprzednim przypadku, tutaj również autor "błędnie" zatytułował fragment filmiku, który został zuploadowany w roku 2011 -  "Forrest Gump - "Life is like a box of chocolate"  :)

3. Kwestia logotypów, znanych światowych marek:

Np. Ford:

 


lub Volkswagen:



 

4. Dolly z jedenastej części sagi o agencie James Bond - "Moonraker", u której obecnie nie zobaczymy już aparatu na zębach:

 


5. Słynny przebój zespołu Queen „We are the Champions”, w którym według wielu osób zauważamy inne zakończenie - nie usłyszymy bowiem w końcówce studyjnej wersji utworu frazy „of the world”, piosenka urywa na „we are the champions”.



6. C-3PO - wiele osób nie przypomina sobie go ze srebrną prawą nogą :)

 


7.  Seks w wielkim mieście. Chodzi o oryginalny tytuł tego filmu, który według wielu osób brzmiał Sex IN the City a nie Sex and the City

8. "Hello Clarice" cytat z filmu Milczenie Owiec. Wiele osób pamięta ów cytat z tej sceny:



Obenie już go w tej scenie nie ma.


https://www.buzzfeed.com/christopherhudspeth/crazy-examples-of-the-mandela-effect-that-will-make-you-ques


Tutaj znajdą Państwo więcej przykładów. Warto poczytać sobie komentarze na youtube pod filmikami, do których linki podesłałem w pierwszej wiadomości. Tak wiele osób miałoby fałszywe wspomnienia? Oczywiście zmiany objęły wszystkie filmy jakie są w obiegu, więc nie są to żadne fotomontaże na youtube. Jeśli macie Państwo stare kasety VHS z filmem Star Wars tam również usłyszycie Darth Vader'a mówiącego "No, I am your father" zamiast "Luke, I am your father" albo jeśli macie Państwo stare kasety VHS z Moonrakerem proszę samemu sprawdzić, gwarantuję Dolly będzie bez aparatu na zębach :). Początkowo też sceptycznie podchodziłem do tematu ale jak mówię Darth Vader i Dolly przekonali mnie do prawdziwości tego zjawiska.
To tylko wierzchołek góry lodowej :) Najwięcej przykładów ME pochodzi z kultury amerykańskiej i najczęściej są to przykłady, których ludzie mieszkający w Polsce nie kojarzą.

I teraz pytanie, czy Fundacja Nautilus spotkała się z tym zagadnieniem? Jeśli tak, to bardzo ciekawiłoby mnie zdanie Mostku Kapitańskiego na ten temat :)

PS>> Miło znowu przeczytać nowe artykuły na stronach Fundacji

Serdecznie pozdrawiam całą Załogę,
Grzegorz [dane do wiad. FN]

.........................

Czy to możliwe, że zostaliśmy celowo przesunięci do świata równoległego? Temat naprawdę nas zaciekawił (i zaraz wyjaśnimy - dlaczego). Ale może po kolei.


Kiedy zaczęliśmy przeglądać internet i serwisy amerykańskie poświęcone fenomenowi "Mandela Effect" kilka rzeczy dosłownie ścięło nas z nóg... Faktycznie - my znak Mac Donalds` pamiętamy z USA sprzed wielu lat zupełnie inaczej!


Ale są także niesłychane zupełnie przypadki z naszego, rodzimego podwórka. Przykład? Miliony ludzi pamiętają do dziś kwestię wypowiadaną przez Kapitana Klossa w "Stawce Większej niż Życie", która brzmiała: "Nie ze mną takie numery Bruner!". Dziś okazuje się, że takie słowa... nigdy nie padły w filmie! Zamiast tego jest kwestia ze słowem "sztuczki", które... naprawdę wydaje się zupełnie inne niż to, co pamiętają ludzie oglądający ten serial wiele lat temu.


Takie sztuczki nie ze mną, Brunner. Zapominasz, z kim mówisz. Albo gadaj, o co ci chodzi, albo nie zawracaj mi głowy!

  • Opis: cytat popularny w nieprawidłowej wersji: „Nie ze mną te numery, Brunner”.
  • Źródło: odc. 14, Edyta

 

Przykładów mamy znacznie, znacznie więcej! Mówiąc krótko: my także dostrzegliśmy tzw. Mandela Effect. Nasz czytelnik opisujący ten światowy fenomen zadał ważne pytanie: jaka jest opinia FN w tej sprawie?


E-mail o Mandela Effect dostaliśmy kilka godzin temu i mieliśmy mało czasu na porozmawianie w Bazie FN na ten temat, ale... musimy Państwu powiedzieć jedno: nie mamy wątpliwości, że zjawisko UFO na pewno jest w stanie zmieniać rzeczywistość zmieniając delikatnie... przeszłość. Skąd taka karkołomna teza?

Do jej postawienia przekonuje nas bardzo konkretne wydarzenie z historii Fundacji Nautilus. Rzecz jest wręcz nieprawdopodobna i wydarzyła się w 2005 roku. Tuż przed świętami Wielkanocnymi do prezesa FN zwróciła się redakcja tygodnika Przekrój z prośbą o wywiad na temat "możliwości życia w kosmosie". W świątecznym numerze pisma ukazały się dwa wywiady bezpośrednio następujące po sobie: wywiad z prezesem Fundacji Nautilus i prof. Aleksandrem Wolszczanem, słynnym polskim astronomem, który zasłynął z odkrywania planet w innych układach gwiezdnych. Profesor Wolszczan wyśmiewał zjawisko UFO i wszelkie dywagacje o życiu na obcych planetach, a jego polemiczny przeciwnik - mówił o istnieniu UFO ze 100 procentową pewnością. Numer tego "Przekroju" cieszył się ogromną popularnością i szybko zniknął z kiosków.


Wraz z wywiadem z prof. Aleksandrem Wolszczanem było zamieszczone jego zdjęcie wykonane w Piwnicach, gdzie znajduje się obserwatorium astronomiczne.


To było trzy dni po tym, jak ukazał się ten numer Przekroju. Jeden z naszych kolegów z pokładu Nautilusa rozesłał e-mail do pozostałej załogi, że chyba zwariował, dlatego że na zdjęciu z profesorem Wolszczanem pojawił się obiekt UFO, którego... wcześniej nie było!

Pamiętał to dokładnie, gdyż zawsze uważnie ogląda zdjęcia z niebem w nadziei, że dostrzeże coś, co mogłoby być Niezidentyfikowanym Obiektem Latającym. I tak się stało w przypadku tego numeru "Przekroju" - jest pewien w 100 procentach, że niebo nad profesorem Wolszczanem było absolutnie czyste, a nagle pojawił się w gazecie (w wydaniu papierowym, bo innych nie było) wyraźny dyskoidalny obiekt na niebie!

Nikt mu w to nie wierzył, gdyż wszyscy nasi ludzie czytali ten tekst wiele razy i oglądali to zdjęcie także wielokrotnie. Nikt nie miał wątpliwości: na zdjęciu nie było żadnego UFO!

Można sobie tylko wyobrazić szok i niedowierzanie, kiedy kolejne osoby z zespołu Fundacji Nautilus w numerach Przekroju zakupionych przez siebie znajdowali.. wyraźny, dyskoidalny obiekt UFO nad polskim "odkrywcą planet"! Telefony w zespole FN dosłownie dzwoniły bez przerwy. Ludzie nie wierzyli w to, co widzieli w trzymanym w rękach numerze "Przekroju".





Ale ta historia miała swój ciąg dalszy! Skontaktowaliśmy się z autorem tego zdjęcia z Agencji Fotograficznej Agora. Ten początkowo uznał to za żart, gdyż zdjęcie z Wolszczanem było "czyste jak szklanka czystej wody". Po kilku minutach sam zadzwonił wystraszony, że to chyba cyt. "duchy, cuda jakieś czy co...". Nie miał nawet cienia wątpliwości: na zdjęciu wykonanym w Piwnicach na niebie nie było żadnego obiektu, nie było żadnej kropki, ciapki, ptaka, owada, przelatującej drobinki i tak dalej, gdyż przed oddaniem zdjęcia do agencji dokładnie sprawdził każdy "pixel nieba". Zdjęcie było czyste! Obiekt UFO musiał zostać wprowadzony do jego aparatu, komputera i w ogóle we wszystkie pozostałe miejsca już po... oddaniu gazety do druku.

Ta historia do dziś nie daje nam spokoju. Nie sposób zapomnieć o tych wydarzeniach i o mega-wielkim zdziwieniu, które przeżyliśmy 11 lat temu. Wtedy (i dziś chyba też) nikt z nas nie potrafi racjonalnie odpowiedzieć na pytanie, co wtedy się stało. Tyle wykształconych i dość dobrze zorganizowanych i uważnych osób nie zauważyło tak ewidentnego elementu zdjęcia? Tyle osób "ot tak, po prostu przeoczyło UFO na niebie" włącznie z autorem zdjęcia, który sprawdzał po wielokroć "każdy pixel własnej fotografii"?

Człowiek ma dosłownie skołowaną głowę jak pomyśli, co tak naprawdę może oznaczać możliwość manipulowania przeszłością w zmienianiu teraźniejszości. Ktoś, kto miałby dostęp do tak potężnego narzędzia wpływania na świat mógłby zrobić praktycznie wszystko. Mamy przemożne i niepokojące przeczucie, że ma to jakiś związek z "Mandela Effect"...

Komentarze: 120
Wyświetleń: 58749x | Ocen: 37

Oceń: 2/5
Średnia ocena: 5/5


Nie, 27 lis 2016 01:52   
Autor: FN, źródło: FN   


Komentarze (120)
Poniżej znajduje się lista komentarzy.
1 2 3 4 5 6 7 8

Nie, 3 cze 2018 20:26 | brak oceny

Bastek20 | Załogant

Tak wgl to apropo tego forda tez mi cos nie leży. Ale zawsze sobie mysle ze nie przywiązywałem do tego wagi i nie zauważałem tego ale dziś sobie Ogladam Galileo odc 691 a tam pod koniec jakiś ziomek ma na sobie ponad 350 logo znanych Marek w sensie wytatuowanych na ciele gdzieś tam kamera chwyciła chyba nogę a tam logo forda ze tak powiem zwykle bez frędzelka nie mam funkcji pauzy ani nagrywania w tv i nie mogłem sie przyglądnąć ale jestem pewien ze jest inny niż teraz nie mogę tez na internecie znaleźć tego odcinka tak żeby obejrzeć tylko tyle co mogę Doda ze to był odc 691. No i na moim bryloku od fiesty z 1999roku tez nie mam tego frędzla, tez mnie to zdziwiło ale tłumaczyłem sobie to tym ze prasa moze nie odcisnęła sam juz kur.. nie wiem XD

Sob, 23 gru 2017 11:00 | brak oceny

black_box | Gość

..od paru lat zastanawialam sie co mi i mojej kolezance sie poplatalo w pamieci odnosnie Epoki Lodowcowej. Zapamietalysmy, ze kiedy Sid wybiega z kapieli blotnej za mamutem i dzieckiem, jedna z dwoch 'leniwcow' mowi do drugiej - Adonisem to on nie jest, ale trzeba z kims miec dzieci. To byl dla nas tak zabawny tekst, ze powracalysmy do niego przez lata.. az sie okazalo, ze te slowa brzmia zupelnie inaczej :) nawet myslalam, ze moze trafilam na wersje z innym tlumaczeniem, ale nie. zgadzam sie, ze jezeli bylyby to skoki w czasie, to nie powinnismy pamietac 'starych wersji'.

Sob, 1 kwi 2017 00:52 | brak oceny

Lew 33 Prana Mana Czi... | Gość

Sob, 7 sty 2017 18:40 | ocena: + 1

wincent | Załogant

Może nie doczytałem ale dlaczego efekt ten nazywa się Mandeli. Co on miał z tym wspólnego ?

Rozwiń odpowiedzi (1)

Pon, 9 sty 2017 15:46 | ocena: + 1

Arczi | Gość

Wiele osób uważa, że Nelson Mandela umarł w latach 80-tych. W sensie pamiętają to.

Pt, 9 gru 2016 16:46 | ocena: + 2

Nick | Gość

Podam tylko jeden powód dla którego ten fenomen wydaj się być niemożliwy - choć ciężko mi to będzie przekazać....

Otóż najprościej: jeśli jakakolwiek zmiana miała miejsce w przeszłości to również my jako świadkowie tej przeszłości powinniśmy mieć pamięć/dane tej zmiany - i jeszcze inaczej mówiąc co miało miejsce to zapamiętaliśmy. Nie możliwe jest zatem że będąc uczestnikiem momentu dajmy na to roku 1978 - możemy być uczestnikiem tego momentu kilkukrotnie - gdyż byśmy mieli 2 wersje w pamięci. Czyli efekt tego co pamiętamy i tak miał miejsce - wniosek z tego, że to nie podróżnicy w czasie z przyszłości mają wpływ na niewielkie zmiany teraźniejszości i przyszłości - tylko to my sami musieli byśmy odbywać taką podróż w czasie - lub po prostu jesteśmy obiektami programowania umysłu...

Śr, 7 gru 2016 05:39 | ocena: + 3

ranyjulek | Gość

Niedawno było takie pytanie w: Zostaw nam milion - jakiego koloru jest litera "L" w logo Google`a. I co? Widzieliście to logo tysiąc razy, pewnie nawet chwilę wcześniej, zanim trafiliście tutaj. I co, pamiętacie, bez sprawdzania?
Tak samo, gdyby było pytanie o kolor jakiegoś kwadratu w logo Windowsa. Przecież patrzyliście na to kolejne tysiąc razy, a kto to pamięta?

Rozwiń odpowiedzi (1)

Nie, 22 kwi 2018 23:40 | brak oceny

OskarJanczak | Załogant

@ranyjulek, Tak, może to tylko zawodna pamięć. Tylko jak jest z Twoim zapamiętaniem tytułu programu? xD Teleturniej zwie się: "Postaw Na Milion"! Hahaha!

Wt, 6 gru 2016 22:32 | brak oceny

andi | Gość

a to nie byl czasem rok 2008 ??

to ten okres co mialo sie cos wydazyc i ludzie jechali na jakas gore w Afryce ??

cos bylo ktos jakas ksiazke napisal bo mial byc koniec swiata w 2008 w sierpniu chyba

Nie, 4 gru 2016 20:49 | ocena: + 4

czło-wiek | Gość

Potwierdzam następne "zmiany":
- Od kiedy małpka George w bajce animowanej pt: "Ciekawski George"nie ma ogonka ?!!!!
- Od kiedy "Pikachu" z pokemonów ma żółty ogonek, zawsze miał końcówkę CZARNĄ....

Ci co pamiętają i znają te bajki niech sobie sprawdzą...

Rozwiń odpowiedzi (1)

Śr, 4 sty 2017 14:20 | brak oceny

Julita | Gość

Faktycznie, pamiętam Pikachu z czarną koncówką ogonka...

Nie, 4 gru 2016 18:09 | ocena: + 1

Natenczas Wojski | Gość

To zjawisko jest absolutnie realne, tak samo jak istnienie UFO czy duchów. Sam mam zaobserwowane 2 takie przykłady, które opiszę innym razem bo w tej chwili akurat nie mam czasu. Mnie aktualnie dręczy inne zagadnienie, a właściwie pytanie: od jak dawna datuje się ten efekt? Kiedy konkretnie nastąpił ten "przeskok" do innej, lekko zmodyfikowanej rzeczywistości? Czy możnaby w przybliżeniu ustalić czas, od jakiego albo zawodzi nas nasza zbiorowa pamięć, albo to rzeczywistość płata nam figle. Wartoby przyjrzeć się, czy na świecie zaistniało wówczas jakieś wydarzenie, które może być uważane za cezurę czasową. Punkt, od którego aktualna rzeczywistość zaczęła tracić ścisły związek z przeszłością. Wtedy idąc po nitce do kłębka próbować można dojść do hipotezy, co konkretnie mogło implikować te zmiany. Będę śledzić ten temat na stronie FN i czytać wszystkie posty, a i sam jeszcze postaram się odezwać...

Sob, 3 gru 2016 13:26 | ocena: + 1

Roman Andrzejewski | Gość

Tak sobie myślę, czy czasami tzw. "Mandela Effect" nie jest w jakimś stopni powiązany z solipsyzmem.

Wyświetl według: Chronologicznie Ocena
w kolejności: rosnąco malejąco

STRONA
1 2 3 4 5 6 7 8
* Informujemy, iż treści zamieszczane w komentarzach, lub innych rubrykach, w których internauta może dodać swój wpis nie są stanowiskiem Fundacji Nautilus i nie stanowią one odzwierciedlenia naszych poglądów, upodobań bądź sympatii. Fundacja Nautilus nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez Użytkowników.

Aby dodać komentarz, zaloguj się.
szukaj:  

Wejście na pokład

Zapamiętaj mnie

Wiadomość z okrętu Nautilus

Z  POCZTY DO FN: [...] Witam FN! Jeśli chodzi o detonacje ładunków nuklearnych przez Koreę Północną co się nie podoba USA to podejrzewam że tu pasuje historia z pogranicza - oddaj to moje..  Przyczyna jest prosta - kończy się materiał rozszczepialny na Ziemi do którego USA wystawia swoje żądania a Kim Dzong Un się po prostu bawi jak dziecko i wyładowuje swój arsenał. A oddać nie chce - woli zdetonować go w bunkrach i górach.. Gdy się skończy materiał rozszczepialny to wojna nuklearna...

UFO24

więcej na: emilcin.com

Czw, 26 lis 2020 03:00 | Witam, 23.11.2020 nad Białołęką na wysokości osiedla Regaty był widoczny bardzo duży obiekt tuż nad chmurami. Obiekt widziała moja partnerka oraz jeszcze jeden sąsiad podczas spaceru z psami.Jak na razie odnalazłem jeszcze jedną osobę która widziała ten obiekt 15 min później już szybko lecący. Wstępnie oceniamy że obiekt mógł mieć kilkaset metrów długości. Był bardzo dużyProszę popytajcie czy ktoś na Białołęce 23.11.2020 koło godziny 23.15 czegoś nie widział.

Artykułem interesują się

Poniżej lista Załogantów, których zainteresował ten artykuł. Możesz kliknąć na nazwę Załoganta, aby się z nim skontaktować.

Dziennik Pokładowy

Czwartek, 15 października 2020 | Koronawirus kryje w sobie wiele tajemnic i ukrytych przed nawet najlepszymi laboratoriami na świecie niespodzianek, które właśnie wywracają znany nam świat do góry nogami. Proces wielkiej przemiany zaczął się śmiesznie, wręcz zabawnie – ot, jakiś śmieszny wirus z Chin, co to zabija tylko starców, a resztę traktuje „bezobjawowo”. Ale to nie jest takie proste.

czytaj dalej

FILM FN

KORONAWIRUS - bestialskie polowania i zjadanie dzikich zwierząt kluczem do zrozumienia tajemnicy pandemii koronawirusa

archiwum filmów

Archiwalne audycje FN

Playlista:

rozwiń playlistę




Właściwe, pełne archiwum audycji w przygotowaniu...
Będzie dostępne już wkrótce!

Poleć znajomemu

Poleć nasz serwis swojemu znajomemu. Podaj emaila znajomego, a zostanie wysłane do niego zaproszenie.

Najnowsze w serwisie

Wyświetl: Działy Chronologicznie | Max:

Najnowsze artykuły:

Najnowsze w XXI Piętro:

Najnowsze w FN24:

Najnowsze Pytania do FN:

Ostatnie porady w Szalupie Ratunkowej:

Najnowsze w Dzienniku Pokładowym:

Najnowsze recenzje:

Najnowsze w KAJUTA ZAŁOGI: OKRĘT NAUTILUS - pokład on-line:

Najnowsze w KAJUTA ZAŁOGI: Projekt Messing - najnowsze informacje:

Najnowsze w KAJUTA ZAŁOGI: PROJEKTY FUNDACJI NAUTILUS:

Informacja dotycząca cookies: Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu logowania i utrzymywania sesji Użytkownika. Jeśli już zapoznałeś się z tą informacją, kliknij tutaj, aby ją zamknąć.